Fernando Alonso - Vodafone Mclaren Mercedes |

Szletett: |
1981.07.29 |
Szletsi hely : |
Oveido, Spanyolorszg |
Magassg: |
171 cm |
Sly: |
63 kg |
PLYAFUTSA |
1988-1989 |
Gokart, junior kategria; Asturias" bajnok (mind a nyolc versenyt megnyerte); a galiciai bajnoksg gyztese; az Asturias" Bajnoksg gyztese; |
1990-1991 |
Gokart, kadett kategria; az Asturias" Bajnoksg gyztese; a Vasc" Bajnoksg gyztese; msodik a spanyol bajnoksgban; |
1993-1994 |
Gokart, junior kategria; spanyol bajnok; |
1995 |
Gokart; spanyol bajnok; harmadik a vilgbajnoksgon; |
1996 |
Gokart, junior kategria, vilgbajnok; spanyol bajnok; a Trofeo Estival (Italy)" s a Marlboro Masters" gyztese; |
1997-1998 |
Gokart Inter-A osztly; spanyol bajnok; az olasz bajnoksg gyztese; msodik az Eurpa-bajnoksgon (kilenc gyzelem); |
1999 |
Az Euro-Open Movistar Nissan Bajnoksg gyztese, hat gyzelem, kilenc pole pozci, nyolc leggyorsabb kr; |
2000 |
FIA Formula-3000 Bajnoksg (Team Astromega), negyedik, egy gyzelem; a Minardi F1 s Benetton-Playlife Formula-1-es csapatok tesztpiltja; |
2001 |
Formula-1; Minardi-European, 0 pont, 23. az sszetettben; |
2002 |
F1; Mild Seven Renault, tesztpilta; |
2003 |
F1; Mild Seven Renault, 55 pont, 6. hely az sszetettben, 1 gyzelem |
2004 |
F1; Mild Seven Renault, 59 pont, 4. hely |
2005 |
F1; Mild Seven Renault, 133 pont, 1. hely |
2006 |
F1; Renault, 134 pont, 1. hely |
2007 |
F1; Vodafone Mclaren Mercedes |
Plyafuts
A Forma–1 eltt
Alonso egy ktgyermekes csaldban szletett Spanyolorszg Asztria tartomnyban. desanyja egy ruhzban dolgozott, desapja robbantsi szakrt volt egy bnyban. Van egy nvre, Lorena.
Fernando Alonso desapja, Jos Luis amatr gokart versenyz volt, aki szerette volna, ha gyermekei is osztoznak szenvedlyben. ptett egy kis, Forma–1-es autt formz gokartot akkor nyolc esztends lnynak, aki azonban nem mutatott rdekldst a sport irnt. Finak, az ekkor hrom esztends Fernandnak azonban megtetszett a gokartozs s ez meg is hatrozta a jvjt.
Innentl kezdve desapja klnbz spanyolorszgi gokartversenyekre nevezte be fit, s Fernando ltalban sikeres is volt. Alonso nyert hrom spanyol gokart bajnoksgot (1994, 1996, 1997), msodik helyezst szerzett a gokart Eurpa-bajnoksgon s 1996-ban megnyerte a junior gokart vilgbajnoksgot.
Alonso 1999-ben kezdett el autkkal versenyezni a Forma Nissan Open sorozatban. Ekkor tallkozott az egykori spanyol Forma–1-es piltval, Adrin Camposszal, aki a menedzsere lett. Alonso megnyerte a bajnoksgot, 2000-ben pedig a Forma–3000-ben folytatta plyafutst. Ebben a sorozatban egy futamot nyert (Spa-Francorchamps) s a bajnoksg negyedik helyn vgzett.
A Forma–1-ben
Teljestmnye nyomn felfigyelt r a Renault csapatfnke, Flavio Briatore s menedzseri szerzdst kttt vele 2000 decemberben. Briatore rgtn be is juttatta Alonst a Forma–1-be, gy a spanyol versenyz a 2001-es szezont – mindssze 19 vesen – mr mint a Minardi csapat versenyzje kezdhette meg.
A Minardi a mezny leggyengbb autja volt s Alonso nem tudott vele pontot szerezni. Arra azonban j volt debtl ve, hogy Forma–1-es tapasztalatokra tegyen szert egy viszonylagosan nyoms nlkli krnyezetben.
2002-ben menedzsere, Flavio Briatore gy dnttt, hogy a Renault-hoz viszi Alonst, mint tesztpilta. Alonso nem rlt annak, hogy nem versenyezhet, m Briatore gy tlte meg, hogy hasznos lesz a fiatal versenyz szmra, ha egy vig ismerkedik a csapattal s az autval, mieltt versenyzi llst kapna.
2003-ban a versenyzsi lehetsget meg is kapta a spanyol pilta a Renault-nl, ahol az olasz Jarno Trulli volt a csapattrsa. Alonso a Malajziai Nagydjon megszerezte az els rajtkockt, amivel lett a Forma–1-es trtnelem eddigi legifjabb pole pozcisa – Rubens Barrichello rekordjt dntve meg. Ksbb a szezon sorn, a Magyar Nagydjon plyafutsa els futamgyzelmt is learatta – s ez szintn rekord volt: Bruce McLarentl vette t a legfiatalabb futamgyztes cmet. A szezon vgn Alonso 55 pontjval hatodik volt a vilgbajnoki pontversenyben.
A 2004-es szezonban a spanyol pilta nem nyert versenyt – csapattrsa, Jarno Trulli azonban gyztt Monacban. ltalban vve is a szezon elejn Trulli tette az ersebb Renault-pilta benyomst. Az v msodik felben azonban Trulli eredmnyei egyre gyengbbek voltak, vgl pedig hrom futammal a szezon vge eltt elbocstottk a csapattl, noha ekkor mg tbb ponttal rendelkezett a vilgbajnoki pontversenyben, mint Alonso. 59 ponttal vgl Alonso a vilgbajnoksg negyedik helyt szerezte meg.
2005-ben Giancarlo Fisichella lett Alonso csapattrsa a Renault-nl s megnyerte a szezon els futamt Ausztrliban. Alonso a harmadik helyen vgzett. Ezt kveten a spanyol hrom futamot nyert sorozatban (Malajzia, Bahrein, San Marino), s flnyes vezetst szerzett a vilgbajnoki pontversenyben. A szezon sorn mg ngy versenyt nyert (Nrburgring, Magny-Cours, Hockenheim, Sanghaj) s Brazliban bebiztostotta a vilgbajnoki cmet. Alonso 24 vesen s 59 naposan a Forma-1 eddigi trtnetnek legfiatalabb vilgbajnoka lett.
A szezon sorn a McLaren-Mercedes versenyzje, Kimi Rikknen kerlt a legkzelebb ahhoz, hogy veszlyeztesse Alonso elssgt, m a McLaren akut megbzhatsgi problmi miatt sosem alakult ki igazn les helyzet kettejk kztt sem a vilgbajnoki pontversenyben, sem pedig a versenyplyn. Rikknen kt alkalommal is Alonso ell esett ki a versenybl (Nrburgring, Hockenheim) s szmos alkalommal kellett motorhiba miatt a mezny kzeprl indulnia. Alonso vgl 21 ponttal verte meg Rikknent a pontversenyben (133 pont 112 pont ellenben).
Alonso jellemzje a szezon sorn a megbzhat, egyenletes, ugyanakkor a kockzatot kerl versenyzs volt – amit taln a legjobban az a jelenet pldz, amikor a Brazil Nagydjon vdekezs nlkl hagyta maga mellett elmenni Juan Pablo Montoyt. Alonso vgig a vilgbajnoki cmet szem eltt tartva versenyzett s ezrt sokszor nem trekedett a futamgyzelemre, hanem inkbb a biztos clba rkezsre s pontszerzsre koncentrlt, hiszen a szezon elejn megszerzett elnye (amikor a McLaren mg gyenglkedett) s a ksbbi McLaren mszaki hibk nem tettk szksgess, hogy tmadjon.
A szezon utols kt versenyn, amikor mr bebiztostotta vilgbajnoki cmt s nem volt komoly kockzata a manvereknek, Alonso agresszvebb vlt, s ennek ksznheten a Japn Nagydjon a 16. helyrl indulva a harmadik helyen vgzett – emlkezetes mdon megelzve az egyre roml gumikkal kzd Michael Schumachert az R130-kanyarban.
A Knai Nagydjon a Renault a csapatvilgbajnoki cmet is bebiztostotta Alonso futamgyzelmvel s Fisichella „htvdmunkjval” (az olasz sokig feltartotta a kt McLarent ezzel tve lehetv Alonso szmra, hogy elnyre tegyen szert).
A 2005-s szezont kveten Alonso szmos kitntetsben rszeslt, klnsen hazjban, ahol egy kln kifejezst is alkottak az ifj Forma–1-es piltt krlvev rajongsra: Alonsomania. A versenyz 2005 vgn megkapta az „Asztria Hercege-djat”.
2005. december 19-n Alonso vratlanul bejelentette, hogy 2007-tl a McLaren-Mercedesnl folytatja Forma–1-es plyafutst.
Magnlet
Fernando Alonso ntlen, jelenlegi bartnje Raquel del Rosario Macias, egy spanyol pop egyttes nekesnje, akivel a versenyz egy rdimsorban ismerkedett meg, amelyre Del Rosario Macias Alonso krsre ment el.
Becenevek
Alonst hazjban sokszor hvjk "Magic Alonsnak" (azaz "Varzslatos Alonsnak"), ami egyben utals hobbijra, a bvszkedsre is.
Pdiumok s gyzelmek
- 2001
- 2003
- Malj Nagydj 3. (Harmadik)
- Brazil Nagydj 3. (Harmadik)
- Spanyol Nagydj 2. (Msodik)
- Magyar Nagydj 1. (Els)
- 2004
- Ausztrl Nagydj 3. (Harmadik)
- Francia Nagydj 2. (Msodik)
- Nmet Nagydj 3. (Harmadik)
- Magyar Nagydj 3. (Harmadik)
- 2005
- Ausztrl Nagydj 3. (Harmadik)
- Malj Nagydj 1. (Els)
- Bahrain-i Nagydj 1. (Els)
- San Marino-i-i Nagydj 1. (Els)
- Spanyol Nagydj 2. (Msodik)
- Eurpai Nagydj 1. (Els)
- Francia Nagydj 1. (Els)
- Brit Nagydj 2. (Msodik)
- Nmet Nagydj 1. (Els)
- Trk Nagydj 2. (Msodik)
- Olasz Nagydj 2. (Msodik)
- Belga Nagydj 2. (Msodik)
- Brazil Nagydj 3. (Harmadik)
- Japn Nagydj 3. (Harmadik)
- Knai Nagydj 1. (Els)
- 2006
- Bahrain-i Nagydj 1. (Els)
- Malj Nagydj 2. (Msodik)
- Ausztrl Nagydj 1. (Els)
- San Marino-i-i Nagydj 2. (Msodik)
- Eurpa Nagydj 2. (Msodik)
- Spanyol Nagydj 1. (Els)
- Monaci Nagydj 1. (Els)
- Brit Nagydj 1. (Els)
- Kanadai Nagydj 1. (Els)
- Francia Nagydj 2. (Msodik)
- Trk Nagydj 2. (Msodik)
- Knai Nagydj 2. (Msodik)
- Japn Nagydj 1. (Els)
- Brazil Nagydj 2. (Msodik)
Forma 1-es eredmnyei
- 2001 - Minardi-European - 0 gyzelem, 0 pont, 0 leggyorsabb kr (helyezetlenl vgzett)
- 2003 - Renault - 1 gyzelem, 55 pont, 2 els rajtkocka, 1 leggyorsabb kr (6. helyen vgzett)
- 2004 - Renault - 0 gyzelem, 59 pont, 1 els rajtkocka, 0 leggyorsabb kr (4. helyen vgzett)
- 2005 - Renault - 7 gyzelem, 133 pont, 6 els rajtkocka, 2 leggyorsabb kr (VILGBAJNOK)
- 2006 - Renault - 7 gyzelem, 134 pont, 6 els rajtkocka, 4 leggyorsabb kr (VILGBAJNOK)
SSZESEN = 381 pont, 15 gyzelem, 15 els rajtkocka s 7 leggyorsabb kr |